Elérhetőségek

9700 Szombathely ,
Puskás Tivadar u.1. HU24223229
Telefon: +36703907717
E-mail küldése

Érdekességek

Az általunk javított gépkocsinál a javítás idejére csereautót biztosítunk.

Autóbérlés Szombatgelyen a WELLNESSAUTO nál.

Casco kárnál az önrészt akár el is engedjük! Autóbérlés a WELLNESSAUTO tól!

Bérgépkocsi nagyon kedvező áron!

Jégkár javítás, Horpadás javítás.

Karosszéria javítást a legrövidebb idő alatt .

Tisztelt Látogató!

Egy elem fényezése, pl. egy ajtó, miért nem lehet csak úgy belejavítani, ha megkarcolják?

Bizonyos sérüléseknél lehetséges úgynevezett spot fényezés, de csak akkor, ha szélén, sarkon van a sérülés az elemnek, vagy nagyon kicsi és minimális. Egyéb esetekben a teljes elemet érdemes lakkoztatni.

A szép és tartós fényezés alapja, természetesen a megfelelő alapanyagok mellett a tökéletes előkészítés. Legyen szó töréstől, vagy felújításról, a lakatosnak hibátlan munkát kell végeznie. Nem szabad a gittre számítani, a lakatosnak az eredeti íveket és éleket kell produkálnia.

Bérautó a wellnessauto nál.

Gittelés

Könnyen megérthetjük, hogy miért rossz egy túlgittelt autó. A felhordott anyag és a bázisfém hőtágulata minden esetben más és más. Amíg egy vékony réteg együtt mozog az alappal, a vastag gittréteg idővel elválik. Egy átlagosan körbegittelt, majd telibe fényezett autóra átlagosan 5 kg gitt kerül fel, míg a veterán autók esetében előfordulhat 20-30 kg is! Természetesen ennek a mennyiségnek a nagy részét az előkészítés alatt lecsiszolják.

A karosszériamunkát követő előkészítő fázisnak két módszere terjedt el:

Beszélhetünk vizes és száraz technológiákról esetünkben.

A szárazt technológia egy korszerűbb megoldás, mivel itt a gitthez nem kerül víz. Korábban a gittelés után vizes papírokkal csiszolták a járműveket, a szép és sima felület elérése céljából. A fényezett autóval egy darabig nem is volt gond, de a vizes gitt a festék alatt munkálkodni kezdett, és jobb esetben még a lemez festék alatti korróziójáról is gondoskodott.

Szombathelyi autószervizünkben szárazon készítik elő az autót. Első lépésben lehetőség szerint a régi festéket távolítjuk el, majd egészen a fémig csiszolunk, nehogy repedés maradjon benne. Ezt követően juttatjuk fel az alapozót, majd a krémes durva gittet, a végén pedig a finom gittet.

Autóbérlés a wellnessauto szervizben.

A csiszolópapírok

A csiszolópapírokat a papírra, illetve a vászonra felvitt szemcsék nagysága alapján számokkal látják el. Ez azt jelenti, hogy egy négyzetcentiméteren hány darab csiszolószemcsét találunk.
A gittelés után egy napot kellene száradni, de mivel általában mindenkinek nagyon sürgős, és a technológiában itt lehet csak időt nyerni, gyakran előkerül az infrás szárító, amivel egy óra alatt ki lehet szárítani. Minden gitt kétkomponensű. és bekeverés után 4-6 percen belül fel kell használni. Száradási ideje 20 fokon 15-20 perc, infrával 4-6 perc. Ideális esetben mégis napokat kéne hagyni minden alapozási réteg után. A veterán autófényezések egy másfél hónap alatt készülnek, ott a vastagabb réteg miatt muszáj várni. Az újabb autójavításoknál – ha profi a lakatos – nincs olyan vastag gittréteg, ami egy-két nap alatt ne keményedne ki.

Az előkészítések során első körben minden autót ajtókkal, motorháztetővel tapasztanak, hogy az élek együtt fussanak. Az elemek csak az utolsó fázisban kerülnek le. Teljes fényezéskor kiveszik az üvegeket, ha kell, az egész belsőt és a motort is. Telibe fújáskor a nem látható helyekre is festék kerül.

Bérautó Szombathelyen.

Festékek

A meglátogatott műhely a piacvezető Standox fényezési anyagokkal dolgozik, ezért az egyik budapesti forgalmazó cég kereskedelmi vezetőjét, Szántai Csabát kérdeztük a festékekről, illetve az aládolgozó anyagokról. A gyári minőségű német autófestékből több mint 35 000 színt és színárnyalatot kínálnak. A színminta alapján kevert színeket akár festékszóróba is töltik, így az apróbb hibákat otthon is kijavíthatjuk. A 400 ml-es spray töltése nettó 3500-4500 Ft.

A festékek összetétele
Szilárd összetevők
-kötőanyag: a szárazanyag tartalmat határozza meg
– pigmentek: a festék színét adják
– adalékok: száradásgyorsító, terülésjavító anyagok
– töltőanyag

Illékony összetevők
– oldószer: a kötőanyagot oldja
– hígító: a felhasználást segíti

Autóbérlés nálunk.

Az akril

Kezdetben vala a szép emlékű Neolux, ami a legelterjedtebb egykomponensű akrilfesték volt (illetve még mindig az, ugyanis a Trilak még forgalmazza). Olcsósága mellett rossz színtartósságáról volt híres. Manapság többnyire kétkomponensű, szintetikus autófestékekkel dolgoznak. Az alapszínbe úgynevezett edzőanyagot öntenek, ami egy színtelen folyadék. Hatására a festékanyag belső szerkezete megváltozik. A bekevert festék felhasználhatósága kb. fél óra, ez a fazékidő, ennyi idő alatt kell felhasználni a festéket, utána túrósodni kezd, és használhatatlanná válik. A hőmérséklettől függően más edzőt használnak nyáron és mást télen. A kevert akril literje körülbelül nettó 19 000 Ft.

Autóbérlés olcsón.

A metál

A metálhatást a finomra darált alumíniumszemcsék okozzák. Metálfestésnél először a kívánt színű, egykomponensű bázisfestéket fújják fel. Ez a bázis matt színű és viszonylag sérülékeny, ha nem kerülne rá lakk, akkor a réteg hamar lekopna. A lakkot általában két, esetleg három rétegben fújják, de van olyan lakk is, ami egy rétegben elég, és így képez kellően vastag réteget. Amíg a bázis egykomponensű, addig minden fedőlakk az akrilhoz hasonló kétkomponensű anyag.

Bérgépkocsi a wellnessauto nál.

A gyöngyház

Amit a hétköznapi értelemben gyöngyháznak hívunk, az csak gyöngyház hatású fényezés. A bázisfestékben kb. 10-20% a valódi kagylóból készült gyöngyházpigment. Az ára alig több, mint a hagyományos akril, 19 000 Ft/liter. Nagyon ritkán látni igazi gyöngyházat, a Standox termékpalettájában szerepelnek ún. Exclusive Line színek, melyek literára 96-156 000 Ft, és a fényviszonyoktót függően akár nyolc színben is játszik, ami ritka és különleges látványt nyújt.

Hibajavítás

A legbosszantóbb dolgok az apró sérülések, kavicsfelverődések, horzsolások, amik kezelés nélkül komoly gondok forrásai lehetnek. A szándékos karcolásokról nem is beszélve. Ezeket a hibákat a szakember viszonylag könnyen el tudja tüntetni. Előkészítéssel és ködöléses technológiával az egész elem fényezését is elkerülhetjük. Tapasztalatból tudjuk, hogy vannak olyan napszemüvegek, melyekkel a különböző festékminőségeket könnyedén észrevenni. Mindenkinek ajánlom, ha autót vásárolni megy, vigyen magával egy polárszűrős napszemüveget (pld. Polaroid) A napsütésben azonnal látszik melyik elemet fújták. Nálunk már bevált.

Felvetődik a kérdés, hogy egy kisipari munka megüti-e a gyári szintet. A profi anyagokkal, jó szakemberekkel végzett fényezés nem hogy eléri a gyári fényezés színvonalát, hanem sokkal szebb is lehet. A gyári fényezések narancsossága egy kisipari munkánál nem megengedhető. A szombathelyi műhelyünkben a lakkba került esetleges szennyeződéseket kipolírozzuk, míg sorozatgyártásnál nem sokat gondolnak vele. A gyári fényezéskor kb. 20-25 kisebb szemét kerül a fényezésbe, melyeket jobb helyeken utólagos kézi csiszolással, illetve polírozással próbálják meg eltüntetni.

Műszaki vizsga

Műszaki vizsga szükséges

·         új autó forgalomba helyezésére (4 évig lesz érvényes)

·         ha forgalomban lévő jármű műszakija lejár (2 évente kell megújítani)

A vizsgán

·         környezetvédelmi mérést végeznek, majd

·         ellenőrzik, hogy az előírásoknak megfelelnek-e az autó alkatrészei, a gumik és a karosszéria

Fék

Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak!
A fékek hatásfokát fékpadon ellenőrizzük. Először lemérjük a lábféket és utána a kéziféket (biztonsági és rögzítő féket). A kézifék nem csak rögzíti a gépkocsit, hiszen ha meghibásodik a lábfékünk, akkor a kézifék segítségével tudunk megállni. A fékvizsgálat során azt is mérjük, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Ezzel fény derülhet arra is, hogy a gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg a fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy a fékdobok rossz állapotban vannak.

Lengéscsillapító

A lengéscsillapítók vizsgálatát próbapadon ellenőrizzük. A gépkocsi első kerekeivel felállunk a lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A rázás után megvizsgálja, hogy mennyi idő alatt, és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. A mért értéket százalékban mutatja nekünk, és egyben kiírja, hogy megfelelt a mérés vagy sem.
A hátsó kerekeket is ugyanezzel a módszerrel vizsgáljuk meg

Futómű

A futómű vizsgálatot futómű vizsgáló padon végezzük.
A vizsgálat során minden gömbfejet, gumi szilentet, porvédő gumit ellenőrizzük. A vizsgán a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.

Kipufogórendszer

A kipufogórendszer nem lehet korrodált. Ha lukas vagy kifúj a kipufogó, vagy a katalizátor rossz, akkor a gépkocsi nem megy át a vizsgán.

Gumiabroncsok és felnik

Dísztárcsákat leszereljük. Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, abban az esetben kérhetik a műbizonylatot! A gumik ne legyenek kopottak! A bordák mélysége haladja meg az 1,6mm-t! A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie (szélesség, magasság). A felninek minden keréken azonos méretekkel kell rendelkeznie! A gumik mintázatának tengelyenként azonosnak kell lennie! Természetesen nem lehetnek szálszakadtak és repedezettek sem.

Szélvédők

Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem! Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett, ha az javítva van. A javításról dokumentum nem szükséges, de szakszerűen javítottnak kell lennie! 
A szélvédő fóliázása: minden ablak lehet fóliázott, kivéve az első kettő. Ha pót féklámpa van a gépkocsin és a hátsó szélvédő fóliázott, akkor a féklámpa helyét ki kell vágni!

Korrózió

A futómű felfüggesztéseinél elsősorban, de máshol sem lehet a gépkocsin korrózió.

Ülések biztonsági övek

Az ülések nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lennie. Az autóban lévő összes biztonsági öveknek működőnek és kapcsolhatónak kell lennie. Az automata övnek vissza kell, hogy húznia az övet, illetve rántásra meg kell szorulnia.

Horpadások sérülések

A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie. Túlzott mértékű horpadás sem lehet a gépkocsin! Minden karosszéria elemnek a gépkocsin kell lennie: lökhárító, tükrök, lámpák, stb.

Világító, fény és hangjelző berendezések

Minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is! 
Kürt szóljon és ne rekedten! Ablakmosó ablaktörlő működjön! Az indexek sárga fénnyel villogjanak 
A fényszóróknak megfelelő magasságban kell állniuk, ezt fényszóró-beállító műszerrel tudjuk ellenőrizni. Ezenkívül az izzók által kibocsátott fénynek közel fehérnek kell lenni. 
A lámpabúrák nem lehetnek repedtek, töröttek. Elöl a kőfelpattanást általában elnézik, de csak abban az esetben, ha a fényszóró nem ázik be. Amennyiben beázik, cserélni kell (megtöri a fényt és vakít). 
A lámpákon rajta lenni az E jelzésnek, mely mutatja, hogy megfelel az európai szabványnak.

Kiegészítők

Egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög ki legyen készítve az ülésre.

Ha gépkocsit bérelne, forduljon hozzánk bizalommal!

Bérgépkocsi a legkedvezőbb áron Szombathelyen!

Autóbérlés Szombathelyen a legkedvezőbb áron a wellnessauto nál.

 




Wellnessauto Szervíz - MagyarWellnessauto Szervíz - Német